Studio Zetel

Algemene Voorwaarden

Algemeen

Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op iedere aanbieding die Studio Zetel doet aan en op iedere overeenkomst die Studio Zetel sluit met een wederpartij (hierna “Klant”).
De Algemene Voorwaarden zijn te raadplegen via onze website www.studiozetel.nl en kunnen op verzoek kosteloos digitaal worden verstrekt.

ARTIKEL 1 – TOEPASSELIJKHEID

  1. Met Studio Zetel wordt in deze Algemene Voorwaarden bedoeld: Studio Zetel, gevestigd aan de Nieuwe Molenheide 14C, 5482 ZV te Schijndel. Ingeschreven bij de Kamer van Koophandel met KvK-nummer 82305897.
  2. Op alle aanbiedingen, overeenkomsten, offertes, facturen en andere verbintenissen van Studio Zetel zijn deze Algemene Voorwaarden van toepassing. 
  3. Bepalingen die afwijken van deze Algemene Voorwaarden zijn slechts bindend indien dit tussen partijen schriftelijk is overeengekomen. 
  4. Indien een bepaling uit de Algemene Voorwaarden nietig, vernietigd of ongeldig is, blijven de overige bepalingen van kracht. 
  5. Studio Zetel is te allen tijde gerechtigd de Algemene Voorwaarden te wijzigen. Een dergelijke wijziging wordt van kracht één kalendermaand na de datum van verzending aan de wederpartij van de gewijzigde Algemene Voorwaarden

ARTIKEL 2 – OFFERTES, AANBIEDINGEN EN PRIJZEN

  1. Alle aanbiedingen en offertes van Studio Zetel zijn vrijblijvend, tenzij anders is afgesproken. 
  2. Een aanbod in een offerte geldt alleen voor de specifieke opdracht (en niet voor eventuele toekomstige opdrachten).
  3. Mondelinge aanbiedingen gedaan door Studio Zetel zijn niet bindend, tenzij deze aanbieding schriftelijk door Studio Zetel is bevestigd.
  4. Studio Zetel mag ervan uitgaan dat de gegevens die de Klant verstrekt kloppen, en zal haar offerte op deze informatie baseren.
  5. De overeenkomst komt tot stand op het moment van schriftelijke aanvaarding door de Klant van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  6. Alle genoemde prijzen zijn in euro’s en voor particulieren inclusief BTW, en bedrijven exclusief BTW, tenzij anders overeengekomen.

ARTIKEL 3 – LEVERING: TERMIJN, PLAATS

  1. Studio Zetel zal zich inspannen een overeengekomen leveringstermijn te halen, maar de leveringstermijn is nooit een fatale termijn. 
  2. Levering gebeurt bij Studio Zetel, tenzij anders afgesproken. Het risico gaat over op het moment dat Studio Zetel de zaak ter beschikking stelt aan de Klant. 
  3. Wanneer zaken gereed zijn maar na het verstrijken van de leveringstermijn niet door de Klant zijn afgenomen, staan zij vanaf dat moment voor rekening en risico van de Klant opgeslagen.
  4. Studio Zetel is gerechtigd om deellevering apart van elkaar te factureren.

ARTIKEL 4 – BETALING

  1. Facturen moeten altijd binnen 14 dagen na factuurdatum worden voldaan. 
  2. Studio Zetel is gerechtigd maximaal 50% van het op grond van enige overeenkomst verschuldigde bedrag voor aanvang van de werkzaamheden te factureren als aanbetaling.
  3. Indien de Klant niet binnen 14 dagen het factuurbedrag heeft voldaan, is deze van rechtswege in verzuim zonder dat daartoe een ingebrekestelling vereist is.
  4. Indien de Klant in gebreke is, is Studio Zetel gerechtigd om de kosten die gemaakt worden om ervoor te zorgen dat de Klant alsnog aan zijn betalingsverplichting zal voldoen, in rekening te brengen bij de Klant. De kosten kunnen bestaan uit buitengerechtelijke kosten en incassokosten. Tevens wordt buitengerechtelijke en wettelijke rente in rekening gebracht. De percentages voor de kosten en rente worden berekend conform het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten. 
  5. Buitengerechtelijke kosten kunnen verhoogd worden met de kosten voor juridisch advies en juridische bijstand.

ARTIKEL 5 – INSPECTIE EN KLACHTEN

  1. De Klant is verplicht de zaak onmiddellijk na ontvangst te controleren op gebreken. 
  2. Geconstateerde gebreken moeten onverwijld, maar uiterlijk 7 dagen na het in ontvangst nemen van de zaak schriftelijk (waaronder in deze Algemene Voorwaarden wordt verstaan per email) aan Studio Zetel worden gemeld. 
  3. Gebreken die redelijkerwijs niet binnen voornoemde termijn konden worden geconstateerd, moeten onmiddellijk na ontdekking – maar uiterlijk 14 dagen na ontdekking – door de Klant schriftelijk worden gemeld aan Studio Zetel.
  4. Wordt niet binnen de in de vorige leden genoemde termijnen melding gemaakt van het gebrek, dan vervalt elke aanspraak jegens Studio Zetel ter zake dit gebrek.
  5. Na constatering van enig gebrek is de Klant verplicht het gebruik van de zaak onmiddellijk te staken en al het mogelijke te doen ter voorkoming van verdere schade.
  6. Als – naar het oordeel van Studio Zetel – tijdig en terecht een klacht over een opgeleverde zaak ingediend is, heeft Studio Zetel de volgende opties:
    • reparatie;
    • het verstrekken van een korting op de oorspronkelijke prijs, in onderling overleg met de Klant.  
  7. Na het uitoefenen van een van de voornoemde opties door Studio Zetel is zij terzake van haar verplichting tegenover de Klant volledig gekweten. De Klant kan vanwege enig gebrek in de zaak geen ontbinding van de Overeenkomst vorderen, tenzij in redelijkheid van de Klant niet kan worden verwacht dat de Overeenkomst in stand blijft. Bij ontbinding heeft de Klant geen recht op schadevergoeding.
  8. In het geval een reparatie zal worden uitgevoerd dient de Klant de te repareren zaak aan Studio Zetel te retourneren. De kosten voor transport zullen – voor zover deze naar het oordeel van Studio Zetel redelijk zijn – door Studio Zetel worden vergoed. Als komt vast te staan dat een beroep op de garantie ongegrond is, dan komen de kosten die daardoor voor Studio Zetel ontstaan, voor rekening van de Klant.

ARTIKEL 6 – AANSPRAKELIJKHEID

  1. De aansprakelijkheid ten aanzien van geleverde zaken is beperkt tot dat wat in het artikel over garantie in deze Algemene Voorwaarden is geregeld. 
  2. Studio Zetel is alleen aansprakelijk voor directe schade van de Klant, die rechtstreeks en uitsluitend het gevolg is van een tekortkoming van Studio Zetel, en in ieder geval niet voor schade veroorzaakt door:
    • overmacht, zoals omschreven in Artikel 7;
    • daden of nalatigheden van de Klant of aan de Klant gerelateerde personen;
    • beschadigingen aan geleverde zaken als gevolg van mechanische, chemische dan wel biologische invloeden van buitenaf, waaronder verkleuring van de (op)geleverde zaken ten gevolge van de inwerking van licht;
    • nalatigheid van de Klant in het onderhoud van de geleverde zaken;
    • onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik; 
    • normale slijtage aan de geleverde zaken ten gevolge van dagelijks gebruik.
  3. De aansprakelijkheid van Studio Zetel is steeds beperkt tot maximaal het factuurbedrag van de specifieke opdracht.
  4. Bij schade aan of veroorzaakt door stoffen die door Studio Zetel, in opdracht van de Klant, bij een derde zijn afgenomen, is de aansprakelijkheid van Studio Zetel beperkt tot de aansprakelijkheid van de leverancier tegenover Studio Zetel. 
  5. De in dit artikel opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid gelden niet als de schade te wijten is aan opzet of grove schuld van Studio Zetel.
  6. In het geval waarin Studio Zetel aansprakelijk is, is zij aansprakelijk voor het bedrag dat door haar verzekering gedekt wordt of tot de hoofdsom van de factuur. 
  7. Iedere vorm van aansprakelijkheid vervalt na minimaal één jaar.

ARTIKEL 7 – OVERMACHT

  1. Onder overmacht wordt in ieder geval verstaan: 
    • exceptionele omstandigheden zoals stormschade en natuurrampen; 
    • belemmering bij het uitvoeren van de overeenkomst door derden en ondergeschikten; 
    • werkstakingen; 
    • oorlog(sgevaar), zowel in het land waar de overeenkomst wordt uitgevoerd als in het/de land/landen waar de materialen vandaan komen;
    • beschadiging, verlies of uitsluiting van zaken bij het transport;
    • maatregelen van een overheid die uitvoeren van de overeenkomst belemmeren;
    • storingen, brand en ongevallen in het bedrijf van Studio Zetel of in de middelen van vervoer; 
    • opgelegde heffingen door de overheid nadat de overeenkomst is gesloten; 
    • de term overmacht zoals omschreven in de wet en bijbehorende jurisprudentie. 
  2. Studio Zetel is niet aansprakelijk als zij de overeenkomst met de Klant niet kan nakomen door overmacht. 
  3. Indien er sprake is van overmacht, wordt Studio Zetel gevrijwaard van het betalen van enige schadevergoeding of schadeloosstelling aan de Klant. 
  4. In een overmachtsituatie is Studio Zetel gerechtigd de overeenkomst te annuleren, op te schorten, te wijzigen of te ontbinden. De Klant is in een van deze gevallen in ieder geval verplicht de prestatie die al (gedeeltelijk) is geleverd te betalen.

ARTIKEL 8 – GARANTIE

  1. Studio Zetel staat in voor kwaliteit en een goede uitvoering van de door haar aangenomen werkzaamheden. De afgeleverde goederen moeten dan ook die eigenschappen bevatten die de Klant op grond van de overeenkomst bij normaal gebruik mag verwachten. Dit geldt tevens bij bijzonder gebruik voor zover dit door partijen bij het sluiten van de overeenkomst is voorzien. Wordt aan deze verwachtingen niet voldaan, dan heeft Klant het recht op reparatie cq vervanging. Het recht op vervanging komt de Klant niet toe voor zover het gebrek redelijkerwijs is te herstellen.
  2. De garantietermijn gaat in vanaf het moment van op- / aflevering aan Klant.
  3. Om gebruik te kunnen maken van de garantie zoals aangeboden door Studio Zetel moet de klacht binnen 7 dagen na constatering schriftelijk worden gemeld aan Studio Zetel.
  4. Voor een periode van één jaar heeft de Klant garantie op de afgeleverde zaak waarbij offerte verstrekt door Studio Zetel geldt als garantiebewijs. 
  5. Indien de geleverde zaak niet voldoet aan de garantie, zorgt Studio Zetel binnen redelijke termijn voor herstel van de zaak. Indien herstel niet mogelijk is, vervangt Studio Zetel de gebrekkige zaak. 
  6. De Klant kan zich niet beroepen op deze garantiebepaling indien: 
    • de zaak niet op de juiste manier door de Klant is gebruikt en/of gehanteerd;
    • het gebrek is ontstaan door toedoen van de Klant; 
    • derden zonder schriftelijke toestemming van Studio Zetel wijzigingen aan de zaak hebben aangebracht of hebben getracht de zaak te herstellen;
    • de Klant de zaak heeft gebruikt voor doeleinden waarvoor de zaak niet bestemd is.
  7. Studio Zetel geeft geen garantie op lichte slijtage welke het gevolg is van normaal gebruik.
  8. Studio Zetel staat niet in voor 100% verwijdering van vlekken op stoffen die veroorzaakt zijn door onder meer koffie, thee, wijn, fecaliën, urine, braaksel en huisdieren en/of vlekken die zijn veroorzaakt door toepassing van bleekwater, ammonia en/of andere reinigingsmiddelen en chemicaliën door of namens Klant.
  9. Indien de gebrekkige zaak is geproduceerd door een derde die Studio Zetel heeft ingeschakeld, dan is de garantie beperkt tot de garantie die toekomt aan de producent van de zaak.

ARTIKEL 9 – OPSCHORTING/ONTBINDING

  1. Indien de Klant de opdracht annuleert, is hij verplicht de door Studio Zetel reeds gemaakte uren (inclusief lonen en sociale lasten) en kosten (onder andere materialen en grondstoffen) te betalen.
  2. Annulering dient schriftelijk of per email te geschieden.
  3. Als de Klant niet behoorlijk of niet tijdig voldoet aan enige verplichting die op grond van een Overeenkomst op hem rust, is de Klant zonder ingebrekestelling in verzuim en is Studio Zetel gerechtigd de uitvoering van de Overeenkomst en iedere daarmee samenhangende Overeenkomst op te schorten of te ontbinden. 
  4. In geval van (voorlopige) surseance, faillissement, stillegging of ontbinding van (de onderneming van) de Klant, is Studio Zetel gerechtigd alle overeenkomsten met de Klant met onmiddellijke ingang te ontbinden.
  5. In het geval van ontbinding door Studio Zetel op grond van dit artikel zijn alle vorderingen van Studio Zetel op de Klant direct opeisbaar en is Studio Zetel gerechtigd alle reeds geleverde zaken die nog niet volledig zijn betaald terug te nemen. Studio Zetel is geen schadevergoeding verschuldigd in verband met de ontbinding.

ARTIKEL 10  – GESCHILLEN

  1. Deze overeenkomst wordt beheerst door Nederlands recht.
  2. Op het moment dat een geschil zich voordoet, stuurt Studio Zetel aan op het zoeken van een oplossing in overleg met de Klant zonder dat daar een rechter aan te pas komt. 
  3. Indien blijkt dat een interne oplossing geen mogelijkheid is, wordt het geschil voorgelegd aan de bevoegde rechter.

ARTIKEL 11  – SLOTBEPALING

  1. Als een deel van deze Algemene Voorwaarden nietig of vernietigbaar is, verandert dat niets aan de geldigheid van de rest van deze Algemene Voorwaarden of de overeenkomst waarop zij van toepassing zijn. Het nietige of vernietigde deel wordt vervangen door een bepaling die zoveel mogelijk de inhoud van de nietige bepaling volgt.
  2. Deze Algemene Voorwaarden mogen door Studio Zetel worden aangepast door toezending van de gewijzigde versie aan de Klant. Wanneer de Klant na ontvangst hiervan niet binnen 30 dagen schriftelijk bezwaar heeft gemaakt, worden de aangepaste Algemene Voorwaarden geacht te zijn geaccepteerd en zullen zij gelden op alle nieuwe en huidige overeenkomsten tussen de Klant en Studio Zetel.

ARTIKEL 12 – BEVOEGDE RECHTER

Rechtbank ‘s-Hertogenbosch.

Bedankt!

Uw bericht is ontvangen. Ik neem zo snel mogelijk contact met u op.